Anbefales/ Hjælp til selvhjælp/ Livet og hverdagen/ Natur/ Urter/ Øvrige

Anmeldelse af bogen “Urtelykke”

En fantastisk gave

Min søde urteveninde, Anja Ballegaard, har spurgt mig om hun måtte sende et eksemplar af hendes kommende bog mod, at jeg ville anmelde den her på min blog. Selvom jeg ellers ikke reklamerer og lader mig sponsorere, var svaret klart “ja tak – meget gerne”. Jeg ville nemlig have anskaffet mig bogen under alle omstændigheder, og dette var også en god mulighed for at fortælle alle jer om denne bog og denne kvinde.

Anja Ballegaard

Jeg har mødt Anja gennem Instagram, og har siden da deltaget i et af hendes urtekurser (indtil videre). Da bogen skulle lanceres inviterede Anja og hendes familie til åben gårdmarked og bogreception. En rigtig flot solskinsdag med mange mennesker. På deres fine ejendom finder hendes kurser også sted, og gør oplevelsen og mødet med Anja meget idyllisk og autentisk.

Urtelykke

Anjas nyeste bog, Urtelykke, er en yderst smuk bog, der illustrerer og forklarer om urter og andre spiselige planter på en sådan måde, at alle KAN være med og alle har LYST til at være med. Den er velskrevet og letlæselig. Bogens størrelse gør den egnet til at tage med ud på sanketur – lille og fiks.

Man skal ikke læse længe i bogen før man kan føle Anjas “urtelykke”. Hun er dybt passioneret og et levende leksikon, når det drejer sig om urter, lægeplanter og al det sunde og vilde. Det er også svært ikke at blive draget af denne lykke for man bliver meget inspireret til selv at prøve nogle af kunsterne af. Min egen urtelykke-følelse blomstrer ihvertfald, når jeg åbner den fine bog.

Bogen indeholder både opskrifter til køkkenet, men også til “naturmedicinsk” brug, og til velvære med fodbad, olier og meget andet.

Det er med sikkerhed et opslagsværk, der er flyttet ind for at blive her hos mig. Nu krydser jeg kun fingre for, at der bliver udgivet flere “Urtelykke” bøger fra Anja.

Anbefaling